سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» در ایستگاه پنجم

۰۵ مهر ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۱ کد : ۱۶۴۱ رویدادهای فرهنگی اجرا شده
تعداد بازدید:۶۶۰
سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» در ایستگاه پنجم

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان، از برگزاری پنجمین سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» خبر داد.

کامران جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جهاددانشگاهی زنجان امسال میزبان پنجمین دوره سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» است و دانشجویان سراسر کشور می‌توانند در این رویداد ملی شرکت کنند و گامی در راستای اعتلای فرهنگ عاشورایی بردارند.

وی، شعر عاشورایی، نثر عاشورایی، عکس عاشورایی و قطعات صوتی و تصویری را محورهای بخش عمومی سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» برشمرد و گفت: روضه‌های خانگی، همدلی مومنانه، وقف و محرم و شهدای مدافع سلامت نیز بخش ویژه این سوگواره را تشکیل می‌دهد.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان با اشاره به اینکه ارسال آثار به جشنواره از اول محرم آغاز شده است، ادامه داد: علاقه‌مندان تا پایان مهرماه امسال فرصت دارند آثار خود را از طریق فضای مجازی به شماره ۰۹۱۱۶۰۰۲۳۳۵ و پست الکترونیکی به نشانی miad.daneshjooyan@gmail.com و سایت www.Roytab.ir به دبیرخانه ارسال کنند.

این مسئول در مورد شرایط شرکت‌کنندگان در این سوگواره، عنوان کرد: علاقه‌مندان برای ارسال اثر باید دانشجو بوده، یا حداکثر یک سال از فارغ‌التحصیلی آن‌ها گذشته باشد. افراد برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس www.rozevaghee.ir و کانال اطلاع‌رسانی @rooz_e_vaghee مراجعه کنند.

وی تولید محتوای فرهنگی فاخر و محصولات رسانه‌ای قابل عرضه در فضای مجازی و رسانه‌های کشور، تشویق نسل جوان برای تولید محصولات متنوع با محوریت فرهنگ عاشورایی و استفاده از ابزار هنر برای ترویج فرهنگی دینی را از اهداف این سوگواره خواند و گفت: پنجمین سوگواره میعادگاه عاشورایی دانشجویان با مشارکت حسینیه اعظم زنجان، سازمان اوقاف و امور خیریه، شهرداری زنجان و حوزه هنری استان زنجان برگزار می‌شود.

جعفری یادآور شد: سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» یکی از پرمخاطب‌ترین رویدادهای ملی دانشگاهی در سطح کشور است که به میزبانی جهاددانشگاهی استان زنجان و با حمایت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و بهره‌مندی از حمایت و همراهی ارزشمند حسینیه اعظم زنجان و برخی دیگر از ارگان‌ها و نهادهای فعال در حوزه فرهنگی و دینی در چهار دوره برگزار شده است.

وی افزود: در طول چهار دوره فعالیت این رویداد ملی، بالغ بر ۱۲ هزار و ۸۰۰ اثر دانشجویی در بخش‌های شعر، عکس، پادکست و کلیپ‌های تصویری، جمع‌آوری و مورد داوری قرار گرفته و آثار برگزیده نیز در قالب چهار جلد «کتاب»، سه مجموعه «مولتی‌مدیا» و چهار مجموعه «نمایشگاهی» در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.


نظر شما :