اعطای موافقت قطعی به مرکز; فرهنگ و ادبیات بومی زاگرس

۱۵ دی ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۴ کد : ۲۰۰۵ اخبار فرهنگی
تعداد بازدید:۸۱۷
اعطای موافقت قطعی به مرکز; فرهنگ و ادبیات بومی زاگرس

شصت و سومین جلسة شورای نظارت و گسترش تشکیلات فرهنگی با ۳ دستور جلسه، روز یکشنبه ۱۴ دی ماه ۹۹ ساعت ۱۴ تشکیل شد و مرکز فرهنگ و ادبیات بومی زاگرس در جهاددانشگاهی واحد لرستان موفق به دریافت موافقت قطعی شد.

دکتر علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی و نائب رئیس شورا، با اشاره به «ادبیات بومی» به عنوان یک عنصر مهم در انتقال مفاهیم و غنای فرهنگی یک منطقه اظهار کرد: تنوع زبان و ادبیات در اقوام مختلف ایران پتانسیل خوبی در پاسداشت، تقویت و اعتلای فرهنگ و انتقال آن به نسلهای آتی است.

او در ادامه، هدف از تأسیس این مرکز را تقویت و تحکیم فرهنگ و ادبیات بومی و فراهم ساختن بستری مناسب برای حضور محققان و استادان و دانشجویان علاقه‌مند به آن دانست و گفت: رشد استعدادهای هنری و ادبی نسل جوان و ایجاد زمینه برای تقویت مشارکت فعال جوانان، به ویژه دانشجویان، در مسائل فرهنگی و سیاسی و اجتماعی کشور از دیگر اهداف تأسیس این مرکز است.

شایان ذکر است طرح تأسیس این مرکز از سوی جهاددانشگاهی واحد لرستان در سال ۹۵ پیشنهاد و موفق به کسب موافقت اصولی شد.

در ادامه جلسه اعضای شورا پیشنهاد تأسیس مراکز تولید محصولات صوتی و تصویری سازمان قرآنی و مرکز مستندسازی و تولیدات چندرسانه ای واحد سمنان را نیز بررسی کردند و موفق به دریافت موافقت اصولی شدند.


نظر شما :