رونمایی از فیلم‌ مستند«رویانتن»/ تربیت نخبگانی همانند مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی در جهاددانشگاهی

۱۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۲۰ کد : ۲۱۳۶ اخبار فرهنگی
تعداد بازدید:۱۱۴
رییس جهاددانشگاهی در مراسم رونمایی از فیلم‌ مستند «رویانتن» بابیان اینکه این نهاد محل تربیت نخبگان است گفت: نخبگان بسیاری در جهاددانشگاهی داریم و می‌توانیم افرادی همانند مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی تربیت کنیم.
رونمایی از فیلم‌ مستند«رویانتن»/ تربیت نخبگانی همانند مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی در جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، مراسم رونمایی از فیلم مستند «رویانتن» با حضور دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی؛ دکتر احمد وثوق معاونت درمان و خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی؛ دکتر مهدی باصولی رییس دانشگاه علم و فرهنگ؛ همچنین کارگردان و طراح این مستند صبح امروز دوشنبه ۸ خردادماه هم‌زمان با سالروز تأسیس پژوهشگاه رویان در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

این فیلم مستند که تماماً دانشجویی و با تهیه کنندگی دانشگاه علم و فرهنگ و با همکاری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی تهیه‌شده است، زندگی جهادگر فقید دکتر سعید کاظمی آشتیانی، بنیان‌گذار پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی را به تصویر می‌کشد.

جهاددانشگاهی محل تربیت نخبگان است

رییس جهاددانشگاهی دراین مراسم بابیان اینکه کتاب‌های بسیاری درباره مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی به رشته تحریر درآمده است، اظهار کرد: توفیق آشنایی با دکتر کاظمی آشتیانی را نداشته‌ام، اما روایت‌ها و خاطرات از زبان دیگران در ارتباط با ایشان را بارها خوانده‌ام که بسیار آموزنده است.

دکتر مسلمی نائینی بابیان اینکه رهبری همواره به تلاش‌های مرحوم کاظمی آشتیانی و وجوه علمی ایشان اشاره فرموده‌اند ادامه داد: اگر بخواهیم جهاددانشگاهی را به جایگاه واقعی‌اش برسانیم، می‌بایست در مسیر دکتر کاظمی آشتیانی گام برداریم.

رییس جهاددانشگاهی در خصوص تربیت نخبگان در این نهاد گفت: جهاددانشگاهی محل تربیت نخبگان است. نخبگان بسیاری داریم و می‌توانیم افرادی همانند مرحوم کاظمی آشتیانی تربیت کنیم. اگرچه بنیاد ملی نخبگان (در زمینه حمایت از نخبگان) وجود دارد، اما جهاددانشگاهی نیز توانسته است نخبگانی را پرورش دهد.

وی بابیان اینکه تواضع از ویژگی‌های بارز مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی بود افزود: ویژگی‌های ایشان را ماورایی نکنیم؛ هرکسی که در مسیر مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی حرکت کند، به جایگاه والای ایشان می‌رسد. در جهاددانشگاهی تلاش خواهیم کرد که ادامه‌دهنده مسیر دکتر کاظمی آشتیانی باشیم تا پرچم جمهوری اسلامی بالابرده شود.

دکتر مسلمی نائینی گفت: رهبری درباره مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی می‌گویند، هنگامی‌که ایشان در زمینه سلول‌های بنیادی فعالیت می‌کردند، برخی مدعی بودند که ایشان دروغ می‌گوید، اما دکتر کاظمی آشتیانی با کمترین امکانات، دست‌به‌کار بزرگی در عرصه جهانی زد.

چهره واقعی انقلاب را با هنر معرفی کنیم

دکتر وثوق نیز در این مراسم گفت: هنر می‌تواند چهره واقعی و توانایی انقلاب اسلامی را معرفی کند. از هنرمندان می‌خواهم که از هنر برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی استفاده کنند.

معاون درمان پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی افزود: از تمام دانشجویانی که برای ساخت این مستند زحمت‌کشیده‌اند، قدردانی می‌کنم. مستند رویانتن، بخشی از افکار، ایده‌ها، عملکرد و توانایی مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی (بنیان‌گذار پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی) را به تصویر می‌کشد.

وی افزود: در سکانسی که مربوط به اهدای جایزه چهره ماندگار به مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی بود، ایشان، دست مرحوم دکتر حبیبی را بوسید. مرحوم کاظمی آشتیانی همواره مرحوم حبیبی را استاد خود می‌دانست و این موضوع را در عمل نشان داد.

معاون درمان و خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان بابیان اینکه کاری که هنر می‌کند، بخش‌های دیگر نمی‌توانند انجام دهند، خاطرنشان کرد: تئاتری با عنوان «حصار در حصار» در اوایل انقلاب به روی صحنه رفت که در ارتباط با یک جریان فکری انحرافی بود. تأثیر این تئاتر بیشتر از برگزاری کنفرانس ۲ ساعته در ارتباط با این جریان فکری منحرف بود.

دکتر وثوق ادامه داد: هنر می‌تواند چهره واقعی انقلاب و توانایی انقلاب اسلامی را معرفی کند. از هنرمندان می‌خواهم که از هنر برای (معرفی و) بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی استفاده کنند.

وی خطاب به دکتر مسلمی نائینی (رییس جهاددانشگاهی) گفت: از شما می‌خواهم که راه را برای ادامه مسیر مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی بازکنید و راه ایشان را ادامه دهیم.

معاون درمان و خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان گفت: ۱۸ سال از زمان درگذشت مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی می‌گذرد و ما در مسیر تفکرات ایشان گام برمی‌داریم. امیدوارم شرایط به نحوی مدیریت شود که راه مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی ادامه داشته باشد. مستند رویانتن، قطره‌ای از اقیانوس وجودی مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی است.

معرفی افراد تأثیرگذار علمی جزو مهم‌ترین اتفاقات است

رییس دانشگاه علم‌وفرهنگ نیز در این مراسم ضمن اشاره به حضور افراد پرآوازه از منظر علمی در بدنه جهاددانشگاهی گفت: معرفی افراد تأثیرگذار در تمامی عرصه‌ها به‌ویژه افراد تأثیرگذار در عرصه علمی می‌تواند جزو مهم‌ترین اتفاقات باشد.

دکتر مهدی باصولی گفت: واقعیت این است که معرفی افراد تأثیرگذار در تمامی عرصه‌ها به‌ویژه افراد تأثیرگذار در عرصه علمی می‌تواند جزو مهم‌ترین اتفاقات باشد؛ اما این موضوع در ایران، کمتر موردتوجه قرارگرفته است.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ بابیان اینکه افراد پرآوازه‌ای از منظر علمی در بدنه جهاددانشگاهی حضور دارند، افزود: رهبری در اردیبهشت‌ماه سال گذشته (۱۴۰۱) به موضوع (ضرورت) آشنایی جوانان با نخبگان علمی کشور اشاره کردند. ایشان به این موضوع اشاره کردند که آیا میزان آشنایی جوانان با چهره‌های علمی کشور به همان میزان آشنایی با سلبریتی‌ها است؟

وی با اشاره به اینکه فیلم مستند «رویانتن» نگاه خاصی دارد افزود: این مستند به‌صورت دلی ساخته‌شده است که مهم‌ترین ویژگی آن به‌حساب می‌آید. حضور دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ به‌عنوان بازیگر در این مستند را افتخار می‌دانم.

دکتر باصولی بابیان اینکه امروز (۸ خردادماه)، سالگرد تاسیس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی است، اظهار کرد: پژوهشگاه رویان جزو افتخارات جهاددانشگاهی به‌حساب می‌آید. امیدوارم که پژوهشگاه رویان همواره «رویان» باقی بماند.

این مستند به تهیه‌کنندگی دانشگاه علم و فرهنگ و با کارگردانی امیر پورضرغام و طراح و نویسندگی فرزین پورمحبی و با بازی دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ به نمایش در آمد و در پایان عوامل ساخت فیلم تقدیر شدند.


نظر شما :