رئیس جهاددانشگاهی در شورای نظارت و گسترش تشکیلات فرهنگی:

تمامی طرح های جهاددانشگاهی باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

۲۸ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۱۵ کد : ۲۱۴۶ اخبار فرهنگی
تعداد بازدید:۱۳۹
هفتادویکمین جلسه شورای نظارت و گسترش تشکیلات فرهنگی شنبه ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۲ با حضور رئیس جهاددانشگاهی و تمامی اعضای شورا در سالن شهید صبوری معاونت فرهنگی برگزار شد.
تمامی طرح های جهاددانشگاهی باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

در ابتدای این جلسه دکتر کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی و نائب رئیس شورا ضمن عرض خیرمقدم به بیان مأموریت های معاونت فرهنگی در دوره جدید تحول کیفی و کمی فعالیت های این نهاد پرداخت.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی مراکز «نوع ب» را به عنوان ابزار بازآرایی و بازارسازی فرهنگی در اجرای طرح های گزین فرهنگی دانست و افزود: مراکز «نوع ب» سهم مناسبی در تحقق برنامه های جاری حوزه فرهنگی دارند. وی با بیان این نکته که در این شورا آخرین راه حل لغو مجوز است؛ عمده هدف این شورا را فعال سازی و ایجاد ظرفیت برای این مراکز بیان کرد و افزود: نگاه راهبردی و تدوین نقشه راه مراکز یکی دیگر از اهداف مهم معاونت است که می بایست با برنامه های امسال منطبق باشد.

دکتر مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی و رئیس این شورا، با تاکید بر اینکه همه طرح های این نهاد باید پیوست فرهنگی داشته باشد گفت: اخیراً کارگروهی در جهاددانشگاهی در خصوص فلسفه علم و فناوری مشغول فعالیت هستند و می بایست مرکزی نیز در حوزه پژوهشی ایجاد شود تا روی این موضوع فعالیت کند.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه امروزه ارتباط استاد و دانشجو در نازلترین سطح خود قرار دارد؛ افزود: متأسفانه در سال های اخیر به طور ملموس شاهد اثربخشی فعالیت اکثر مراکز «نوع ب» تاسیس شده در واحدها نبودیم و یکی از مهمترین وظایف شورای نظارت و گسترش رصد این مراکز است.

در ادامه علیرضا سامانی، مدیرکل برنامه ریزی و توسعه فرهنگی و دبیر این شورا ضمن ارائه گزارشی مختصر از تاریخچه شورای نظارت و گسترش، به مرور اجمالی بر فرم های تدوین شده و موجود در این شورا پرداخت.

در انتها مقرر شد تمامی مراکز «نوع ب» موجود کاربرگ فعالیت های خود را تکمیل و ارسال نموده تا درخصوص ارتقاء، ابقاء یا انحلال آنها تصمیم مقتضی اتخاذ گردد. همچنین تصمیم گیری در خصوص مرکز تولیدات صوت و تصویر جهاددانشگاهی (رسانه بوم) به جلسه آینده شورا با حضور مدیر آن مرکز موکول شد.

شایان ذکر است دکتر مسلمی نائینی، دکتر علیرضا کلانترمهرجردی، علیرضا سامانی، دکتر سیدرضی آقاسیدی، محمدحسین حسنی، دکتر حامد اکبرزاده، دکتر زهرا نقی زاده، دکتر علیرضا علوی، دکتر منوچهر جهانیان و دکتر محمود طاووسی از اعضای شورای نظارت و گسترش تشکیلات فرهنگی هستند که با پیشنهاد معاون فرهنگی و تائید شورای علمی جهاددانشگاهی به مدت دو سال منصوب شدند و احکام خود را دریافت نمودند.


نظر شما :