نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس:

جهاددانشگاهی نمادی برای شبکه سازی و استفاده از توان نخبگان است

۰۱ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۵:۱۸ کد : ۲۱۶۶ اخبار فرهنگی
تعداد بازدید:۱۱۳
نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهاددانشگاهی نمادی برای شبکه سازی و استفاده از توان نخبگان است گفت: تحول، بلوغ و نوگرایی در واحدهای جهاددانشگاهی به وضوح قابل مشاهده است و این موضوع تحسین برانگیز است، ما همیشه جهاد را یک مجموعه ولایی می‌دانیم و این مجموعه ولایت‌مدار برای ما الگو است.
جهاددانشگاهی نمادی برای شبکه سازی و استفاده از توان نخبگان است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه یکم شهریور ۱۴۰۲ در هشتاد و نهمین گردهمایی سراسری معاونان فرهنگی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی و رؤسای مراکز و سازمان های تخصصی معاونت فرهنگی این نهاد (یادواره جهادگر شهید امیر مهرداد) که به میزبانی واحد قزوین برگزار شد گفت: جهاددانشگاهی یک مجموعه پیشران علم، فناوری، اخلاق و ایمان متأثر از نظام سازی قرآنی بر اساس حرکت جهادی است، در ابتدای انقلاب می‌بینیم امام راحل با بنا نهادن ۲ شجره طیبه از جمله فرمان تشکیل بسیج و جهاد، مردم‌سالاری دینی را رقم زنند.

محمدبیگی بیان کرد: به همین ترتیب مجموعه جهاددانشگاهی حلقه واسطی شد که از تمام نخبگان، گروه‌های مردمی، پیشکسوت‌ها و کسانی که علاقه داشتند به ملت خدمت کنند را در یک نظام یکپارچه گرد هم آورد تا انرژی نخبگانی را در یک جا جمع کند و در جهت انقلاب اسلامی به حرکت در بیاورد.

وی ادامه داد: امروز برای اینکه بتوانیم حکمرانی شبکه‌ای را به عنوان مردم سالاری دینی، گسترش دهیم باید به گسترش تمدن‌سازی اسلامی توجه کنیم.

نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجموعه جهاددانشگاهی نمادی برای شبکه سازی و استفاده از توان نخبگان است، پیمایش‌ها نشان می‌دهد جهاددانشگاهی توانسته در حوزه علم، فناوری، اخلاق، فرهنگ و استفاده از نظرات نخبگان جایگاه ویژه‌ای برای خود کسب کند و با مدلی از اداره درآمد هزینه‌ای مجموعه خود را سرپا نگه دارد.

وی افزود: نوع اداره جهاددانشگاهی برای من الگو است و ما در مجلس شورای اسلامی همواره تلاش کرد‌ه‌ایم جهاددانشگاهی را مورد توجه قرار دهیم هر چند متأسفانه مخالفانی در این باره وجود دارد چراکه برخی‌ها شناخت کافی از جهاددانشگاهی ندارند و اخبار اشتباه با گوش آن‌ها رسیده است.

محمدبیگی بیان کرد: تحول، بلوغ و نوگرایی در واحدهای جهاددانشگاهی به وضوح قابل مشاهده است و این موضوع تحسین برانگیز است، ما همیشه جهاد را یک مجموعه ولایی می‌دانیم و این مجموعه ولایت‌مدار برای ما الگو است.

وی ادامه داد: ما پشتیبان جهاددانشگاهی هستیم و از دکتر مسلمی نائینی درخواست داریم که با گفت‌وگوهایی که در دولت و اعضای شورای انقلاب فرهنگ دارند جایگاه جهاد را بهتر تشریح کنند، چراکه جهاددانشگاهی بدون هیچ‌گونه ادعایی کارهای بزرگ انجام می‌دهد.

نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جهاددانشگاهی باید به عنوان یک الگوی خوب در حوزه کار جهادی به جامعه شناسانده شود و ای کاش که الگوی جهاددانشگاهی در مدارس هم پیاده می‌شد.

این مسئول در پایان گفت: درخواست داریم که حوزه‌های اندیشکده‌ای به ویژه مراکز رصد مطالعات زنان و خانواده، آسیب اجتماعی و جمعیت در کانون توجهات جهاددانشگاهی برای برنامه‌ریزی‌های آینده قرار گیرد، ما نیز پشتیبان شما هستیم تا تبلور اندیشه‌ای و اندیشکده‌ای جهاددانشگاهی را در جامعه پیاده کنیم.

جهاددانشگاهی قزوین، به عرصه آموزش و پژوهش ورود داشته باشد

عباس کاظمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین نیز در این مراسم گفت: از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی قزوین برای آموزش و پژوهش‌های کلان استان استفاده شود.

کاظمی اظهار کرد: جهاددانشگاهی به واسطه مأموریتی که در ابتدای انقلاب اسلامی داشته است، بیانگر هویت انقلاب اسلامی است.

وی افزود: نگاه جهادی، جهادگران این نهاد ستودنی است و امروز جامعه برای حمکرانی هرچه بهتر در عرصه‌های دفاع، امنیت، خدمت نیازمند نگاه جهادی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بیان کرد: جهاددانشگاهی دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرده و گواه آن ایستادگی در مقابل تمام سختی‌ها و همت این نهاد در مشکل‌گشایی و قوت گرفتن جمهوری اسلامی است.

وی افزود: آنجا که جهاددانشگاهی توانست با نخبگانی‌چون کاظمی آشتیانی علم را به کوشش و جهاد گره بزند، نشان از آن دارد که در مسیر رسالت خود موفق عمل است.

وی خطاب به مدیران ارشد افزود: امیدواریم ظرفیت‌ و پتانسیل‌های این نهاد انقلابی مورد غفلت مدیران قرار نگیرد و بتوانیم با حمایت، پیوند علم و جهاد گامی به سمت توسعه کشور برداریم.

وی در پایان گفت: جهاددانشگاهی قزوین، جزو نهادهای موفق و پیشرو در استان است. انتظار می‌رود از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی قزوین برای آموزش و پژوهش‌های کلان استان استفاده شود. تیم جوان، پویا و فعال جهاددانشگاهی قزوین، در چند سال اخیر خدمات قابل توجهی را ارائه داده که با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، از آن انتظار داریم حلال مسائل و دغدغه‌های استان ازجمله دشت قزوین باشد. 


نظر شما :