برگزاری کارگاه آموزشی«کاربردهای زبان بدن» در اردبیل

۱۳ آذر ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۷ کد : ۳۷۸ اخبار فرهنگی
تعداد بازدید:۵۸۰
به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی اردبیل،کارگاه آموزشی «کاربردهای زبان بدن» سه‌شنبه ۱۲ آذرماه در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
برگزاری کارگاه آموزشی«کاربردهای زبان بدن» در اردبیل

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، در این کارگاه مدیر گروه علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با بیان اینکه ﺯﺑﺎﻥ ﺑﺪﻥ همان ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﻏﯿﺮ ﮐﻼﻣﯽ ﯾﺎ ﺭﻓﺘﺎﺭﯼ است، افزود: در این روش ﯾﮏ ﻓﺮﺩ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎﯼ ﻓﯿﺰﯾﮑﯽ ﺧﻮﺩ، ﺑﺪﻭﻥ ﺁﻧﮑﻪ صحبت کند، ﻗﺎﺩﺭ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ کند که ﺍﯾﻦ ﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﻭﺿﻌﯿﺖ ﻭ ﺣﺎﻻﺕ ﺑﺪﻧﯽ، ﺣﺮﮐﺎﺕ ﻭ ﺍﺷﺎﺭﺍﺕ، ﺟﻠﻮﻩﻫﺎﯼ ﻫﯿﺠﺎﻧﯽ ﺻﻮﺭﺕ ﻭ ﺣﺮﮐﺎﺕ ﭼﺸﻢﻫﺎ ﺑﺎﺷﺪ.

علی جعفری با اشاره به اینکه زبان بدن، نوعی ابزار ارتباطی قدرتمند است، بیان کرد: میزان اثرگذاری ارتباطات را سه عنصر کلام، لحن صدا و زبان بدن، تشکیل می دهد که میزان اثر گذاری کلام در ارتباطات هفت درصد، لحن صدا 38 درصد و زبان بدن 55 درصد است.

وی با بیان اینکه زبان بدن امری مهم و ضروری در ارتباطات است، تصریح کرد: همه حرکات افراد باید در چارچوبی که رخ می دهند تعبیر شوند در غیر این صورت نگرش واقعی و حقیقی افراد را نشان نخواهد داد.

مدیر گروه علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل ادامه داد: واژه‌ها و کلمات عمدتا برای انتقال اطلاعات هستند در حالیکه زبان بدن برای ارائه نگرش‌های شخصی است که در برخی موارد نیز از آن به عنوان جانشین پیام‌های شفاهی استفاده می شود.

جعفری با اشاره به اینکه افراد می‌توانند با یادگیری زبان بدن پیام‌ها را به شکل بهتری در روابط کاری و اجتماعی خود ارسال و دریافت کنند، یادآور شد: این زبان یک ارتباط غیرکلامی است که ما به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه از آن استفاده می‌کنیم، این ارتباط غیرکلامی شامل ارسال و دریافت سیگنال‌های بدون کلام است.


نظر شما :