رییس‌جمهور در پیامی به هشتمین دوره‌ی مسابقات مناظره دانشجویان ایران؛

نیاز کشور به گفت‌وگوی ملی/ ابتکار جهاددانشگاهی برای آموزش نهادمند گفت‌وگو میان دانشجویان

۰۳ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۱۷ کد : ۴۴۷ اخبار فرهنگی
تعداد بازدید:۵۵۴
نیاز کشور به گفت‌وگوی ملی/ ابتکار جهاددانشگاهی برای آموزش نهادمند گفت‌وگو میان دانشجویان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری به هشتمین دوره‌ی مسابقات مناظره دانشجویان ایران که امروز (دوشنبه، 2 آذر) با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر علی ربیعی سخنگوی دولت، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی و دکتر اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی برگزار شد، پیامی ارسال کرد.

متن پیام که توسط رییس جهاددانشگاهی قرائت شد به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم


فقدان گفت و گوی سازنده، از بنیادی‌ترین مشکلات جامعه امروز ایران است. ایران عزیز، این روزها، در شرایط حساس و ویژه‌ای به سر می‌برد. از یک سو، دشمنان خارجی تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به ملت ایران دو چندان کرده‌اند و ازسوی دیگر، نبود گفت و گوی جامع ملی سازنده میان مردم و حاکمیت و نیز جناح‌ها، احزاب و شخصیت‌های موثر کشور، اتحاد و همبستگی در برابر دشمنان را دشوار ساخته است.
کشور ما به‌ویژه در شرایط حاضر به یک گفت و گوی ملی نیاز دارد. هرگز نباید تصور کرد که دولت به تنهایی می‌تواند گفت و گو را که بسترساز اعتماد و تقویت سرمایه اجتماعی است، پیش ببرد. این امر مستلزم همراهی، همدلی و مشارکت همه ارکان کشور است.
گفت و گو و مناظره، مستلزم تحمل و مدارا است. تاریخ پر افتخار ایران و اسلام، به ویژه رویکرد بی نظیر امامان بزرگوار شیعه، مشحون از الگوهای مدارا، اعتدال، عقلانیت و گفت و گو است. دولت تدبیر و امید نیز در طی سال‌های خدمت به مردم، هواره نشان داده است که اهل گفت و گو و مذاکره سازنده، به نفع ملت ایران است. به همین دلیل شورای عالی انقلاب فرهنگی روز 23 تیر ماه را که روز توافق مذاکرات هسته‌ای بود را به عنوان روز گفت و گو و تعامل سازنده با جهان نامگذاری کرد. ما معتقدیم باید مسیر گفت و گو را ادامه داد و از هراس افکنی جریان‌های افراطی، غیر عقلانی و ضد گفت وگو نهراسید.
بسیار خرسندم که مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران که اکنون به ایستگاه هشتم خود رسیده است، به تقویت جریان گفت و گو اخلاقی، مستدل، منطقی و اثربخش یاری رسانیده است. افزایش استقبال دانشجویان از این رویداد، از نخستین دوره تا کنون، نشان می‌دهد که دانشجویان، به عنوان موتور محرکه توسعه جامعه و آینده آن، ضرورت گفت و گو را دریافته‌اند و این مسابقات نیز به خوبی به نیاز ملی به گفت و گو پاسخ داده است.
از جامعه دانشگاهی کشور، به‌ویژه جهاددانشگاهی و سازمان دانشجویان در شکل دادن به این ابتکار که انشاءالله به آموزش نهادمند گفت و گو میان بخشی از جامعه نخبه کشور، یعنی دانشجویان منجر خواهد شد، تشکر و قدردانی می‌نمایم.


نظر شما :