دکتر غلامرضا خواجه سروری:

جهاددانشگاهی را نهادی انقلابی ، چابک، خلاق و نوآور می شناسیم.

۰۵ دی ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۲ کد : ۲۱۷۸ اخبار فرهنگی
تعداد بازدید:۳۰۲
دکتر علیرضا کلانتر مهرجردی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی به همراه روسای مراکز و سازمان های تخصصی فرهنگی و مدیران کل این معاونت با رئیس امور آموزش سازمان برنامه و بودجه دکتر غلامرضا خواجه سروی دیدار و گفتگو کردند.
جهاددانشگاهی را نهادی انقلابی ، چابک، خلاق و نوآور می شناسیم.

در این دیدار معاون فرهنگی جهاددانشگاهی ضمن اشاره به رویکردهای جدید جهاددانشگاهی و بروزرسانی در اهداف چشم انداز آتی این نهاد در دوره جدید مدیریتی گفت: ترسیم طرح تحول جهاددانشگاهی مبتنی بر برنامه هفتم توسعه و اسناد بالادستی نظیر بیانیه گام دوم انقلاب و سند دانشگاه اسلامی و نقسه جامع علمی کشور در دستور کار و اقدام است و رویکرد عملیاتی جهاددانشگاهی در یک سال اخیر آسیب شناسی و بررسی چالش ها و حل و فصل مشکلات مالی و نیروی انسانی آن است. تلاش در جهت رفع و ترمیم وضعیت مالی و اداری گذشته این نهاد و همچنین جلب حمایت بخش خصوصی و مولد سازی ظرفیت های جهاددانشگاهی از جمله برنامه های در دست اقدام است.

وی با اشاره به سیاست های جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی مبنی بر تقویت حضور جهاددانشگاهی در شورای فرهنگی دانشگاه ها گفت: ایجاد زمینه حضور بیشتر و قوی تر دانشجویان در تعریف و اجرای برنامه های فرهنگی در دانشگاه ها و هم افزایی و هم آفرینی فرهنگی در میان بخش های ستادی و صف جهاددانشگاهی، نگارش برنامه فرهنگی جهاددانشگاهی مبتنی بر نقشه جامع علمی و شناسایی ظرفیت های مغفول مانده و بکارگیری آن در رویکرد جدید فرهنگی در سطح دانشگاه ها و دولت، تقویت تعاملات سازنده با نهادهای درون و برون دانشگاهی از جمله فعالیت های اصلی معاونت فرهنگی است.

دکتر غلامرضا خواجه سروی رئیس امور آموزش سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن تقدیر از رویکرد و تلاش های جهاددانشگاهی گفت ما همیشه این نهاد انقلابی را بعنوان نهادی چابک، خلاق و نوآور می شناسیم که می تواند گره گشای مسائل مغفول مانده کشور باشد و ضرورت دارد تا حمایت های ویژه از جهاددانشگاهی به منظور رفع کاستی‌ها و اجرای برنامه های راهبردی فرهنگی در سطح کشور انجام شود.

شایان ذکر است در این دیدار روسای مراکز و سازمان های تخصصی فرهنگی کشور ضمن ارائه گزارش کوتاه از فعالیت ها و دستاوردهای حوزه مربوطه و همچنین بیان چالش ها و آسیب های موجود، برنامه های آتی خود را تشریح کردند.


نظر شما :