کتاب « مدیریت تکنولوژی و نوآوری » منتشر شد
یکی از چالشهای مهم حوزه آموزش و پژوهش مدیریت تکنولوژی و نوآوری در کشور، فقدان منابع جامع و یکپارچه به زبان فارسی است که بتواند مفاهیم، رویکردها و ابزارهای این حوزه را به شکلی نظاممند و کاربردی ارائه نماید. لذا این کتاب با هدف پر کردن این خلأ و ارائه متونی که از نظر تئوریک و هم جنبههای عملی و کاربردی غنی باشد، تهیه شده است و نویسندگان این کتاب بر این باورند که با تجمیع، سازماندهی و غنیسازی این دانش، میتوان منبعی جامع و کاربردی برای استفاده دانشگاهیان، محققان و متخصصان این حوزه فراهم آورد.
گفتنی است، کتاب مدیریت تکنولوژی و نوآوری نوشته دکتر عباس خمسه، دکتر رضا رادفر و دکتر آرزو زمانی ، از سوی انتشارات سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف به چاپ رسیده است و با توجه به جامعیت و کاربردی بودن مطالب ارائه شده در این کتاب، مطالعه آن برای تمامی دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشتههای مدیریت و مهندسی، پژوهشگران و نیز مدیران و متخصصان حوزه تکنولوژی و نوآوری سازمانها توصیه میشود.
کتاب حاضر در یازده فصل تنظیم شده است که هر فصل به یکی از حوزههای کلیدی مدیریت تکنولوژی و نوآوری میپردازد. ساختار کتاب به گونهای طراحی شده که خواننده بتواند به صورت تدریجی و منطقی با مفاهیم آشنا شود و درک عمیقی از پیوندهای میان موضوعات مختلف حاصل کند. خوانندگان پس از مطالعه این کتاب، با مفاهیم پایهای مدیریت تکنولوژی، روشهای پیشبینی و آیندهنگاری تکنولوژی، تکنیکهای ارزیابی تکنولوژی، رویکردهای تدوین استراتژی تکنولوژی، مدیریت انتقال تکنولوژی، اصول مدیریت فرآیند نوآوری، استراتژیهای نوآوری، فرآیندهای توسعه محصول جدید، مدیریت داراییهای فکری، روشهای ارزشگذاری تکنولوژی و نحوه توسعه اکوسیستم نوآوری و کسبوکارهای دانشبنیان آشنا خواهند شد.
امید است این کتاب بتواند گامی مؤثر در جهت ارتقای دانش و مهارتهای مدیریت تکنولوژی و نوآوری در سازمانهای کشور بردارد و به توسعه این حوزه مهم و استراتژیک در کسبوکارها یاری رساند.
علاقمندان جهت خرید کتاب می توانند با شماره تلفن 67641215-021 (انتشارات سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف) تماس حاصل فرمایید.


نظر شما :