شب شعر «انقلاب اسلامی» در جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۳:۵۸ کد : ۶۵۳ اخبار فرهنگی
تعداد بازدید:۷۷۲
شب شعر «انقلاب اسلامی» در جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

شب شعر انقلاب اسلامی به همراه شاهنامه‌خوانی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به همت جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد شنبه شب ۱۹ بهمن ماه برگزار ‌شد.

سید محمدقائم کاظمی بیدک، رئیس جهاددانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد در این برنامه فرهنگی گفت: یکی از راه‌های تبیین دستاوردهای انقلاب برای نسل جدید از طریق فرهنگ و هنر است که شب شعر نیز یکی از این بخش‌های فرهنگی است.

وی اظهارکرد: از زمان تاسیس جهاددانشگاهی تاکنون برنامه های فرهنگی و شب شعر خوبی در این این نهاد انقلابی برگزار شد.

احمد عریان، رئیس دانشگاه یاسوج گفت: ایران بعد از اسلام از نظر علمی تا سده هشتم بعد از هجرت افتخار آفرین و مهد آموزش و پژوهش علم پژوهان دنیا بوده است. در قرون دوم تا چهارم از بعضی کشورهای اروپایی افراد برای آموزش حرفه‌های مختلف به ایران اعزام می شدند.

وی افزود: در آن قرون شعر و شاعری اوج تجلی علم امروزین بود. در آن دوران که از اختراع برق و ماشین، هوا فضا و علوم میکرو و نانو خبری نبود چهره علم و عالم خدر کسوت نویسندگان و شعرای نکته سنج نمود پیدا می کرد.

عریان اظهارکرد: هرچند این شعرا و نویسندگان اغلب مناعت طبع داشتند و با وجود سختی زندگی و معیشت استقلال فکری خود را حفظ می کردند و نظیر ناصر خسرو قبادیانی یک عمر در فقر زندگی می کردند اما هیچ‌گاه برای لقمه ای نان مجیز سلطانی را نگفتند اما در عین حال بودند شعرا و نویسندگانی که جهت کسب مال و یا سیر کردن شکم خانواده چه اشعار حماسی که در وصف اسب فلان پادشاه نسرودند.

رئیس دانسگاه یاسوج بیان کرد: امیدوارم در بین شما دانشجویان هم شاعرانی نظیر شعرای قرون پنجم و ششم و هفتم ظهور کنند و ما مجددا قاآنی‌ها، ناصر خسروها، فردوسی‌ها، سعدیها و حافظ‌های متجددی داشته باشیم و ایران اسلامی مجددا از نظر نظم و نثر بر تارک دنیا قرار گیرد.

حجت الاسلام سید رضا افتخاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این برنامه شب شعر گفت: دانشجویان و جوانان علاوه بر درس و تحصیل به فعالیت در بخش‌های دیگر از جمله فرهنگی و هنری روی آوردند و بیشتر از گذشته شده است.

وی افزود: پیشرفت و رشد کشور در زمینه های مختلف بخاطر استعداد و توانایی جوانان کشور است.

به گزارش ایسنا، احمد بهرامی، معاون فرهنگی بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هنر شهدا شهادت بود و در زمینه فعالیت‌های فرهنگی کارها و اقداماتی صورت گرفت که امیدواریم کارهای پژوهشی نیز در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت نیز بیشتر کار شود.

گفتنی است که شب شعر انقلاب اسلامی به همراه شاهنامه‌خوانی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور شاعران استانی و محلی، برخی از مسئولان استان، رئیس و اعضای جهاددانشگاهی استان کهگیلویه ‌و ‌بویراحمد، کارآموزان و دانشجویان این نهاد برگزار ‌شد.

لازم به ذکر است که در پایان این برنامه فرهنگی که به مناسب دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد، از ۱۰ نفر از شاعرانی شرکت کننده با اهداء لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد.

 

 

انتهای پیام


نظر شما :